Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Gwarancja na nabywany produkt

Każdy zakup, bez względu na to, czy robimy go przez Internet, czy też bezpośrednio, powinien być objęty gwarancją na nabywany produkt. I jest to reguła, oraz wymóg stosowany w każdym sklepie. Nie musimy naturalnie zabiegać o kartę gwarancyjną, czy paragon, ale wtedy kupujemy sprzęt na własną odpowiedzialność, ewentualnie zapewnienie sprzedawcy, który często nie uznaje reklamacji, czyli zwrotu towaru, za który zapłaciliśmy. Objęty gwarancją może być każdy sprzęt, począwszy od telewizora, poprzez komputer, skończywszy na rowerze. Mogą to być również buty, czyli nie tylko części elektroniczne. Nie dotyczy to tylko żywności, która charakteryzuje się za to terminem ważności. Kiedyś klient dostawał kartę gwarancyjna na dany produkt, i po sprawdzeniu sprzętu w terminie 7 dni wracał do sklepu, by ją podpisać i uzyskać pieczątkę sprzedawcy. Dzisiaj najczęściej wystarczy paragon z uwzględnioną datą. Gwarancji podlega każdy towar, który posiada wadę fabryczną, jakąś ukrytą usterkę, czy skazę. Natomiast ingerencja w nabyty produkt po kupnie, w postaci rozkręcania sprzętu, zrywania plomby, czy zmianie poszczególnych podzespołów nie podlega, żadnej rekompensacie. W przypadku wady, dzięki gwarancji mamy prawo zwrócić dany sprzęt, oczekując oddania pieniędzy, albo pozyskania nowego, czy też naprawy uszkodzonego. Trzeba pamiętać o tym, że gwarancja charakteryzuje się określonym terminem ważności.

Leave a comment