Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Monopoliści i promocje

Czy wiesz, że w Polsce istnieje wiele marek, które są sterowane przez jednego przedsiębiorcę, czyli innymi słowy monopolistę. Jak zatem działają sprytni monopoliści, aby nikt nie rozpoznał, że działają pod jednym szyldem. Po prostu różnicują swoją ofertę na niewielkim obszarze pod różnymi nazwami. Klient dostrzegający w jednym sklepie promocję, a w drugim wyższą cenę po prostu kupi taniej, ale i tak cały zysk idzie do ręki jednej firmy. Na wielu rynkach istnieją takie niebezpieczne zależności dla konsumentów. Często nie wiedzą o nich nawet sami pracownicy. Media też za bardzo nie nagłaśniają tego problemu, który ewidentnie szkodzi wolnej konkurencji. Żyjemy jeszcze w obszarze mocno nieetycznego biznesu. Nasza gospodarka podlega dynamicznym przekształceniom i na pewno w końcu zdamy sobie sprawę z tego, że to właśnie konkurencja jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich. Dzięki niej można oczekiwać niższych cen, a tym samym ostatecznego poprawienia życia we wszystkich obszarach. Monopole powinny zostać jak najszybciej zlikwidowane lub zderegulowane, a to jak wiadomo wszem i wobec bardzo powolny proces wymagający ogromnego skupienia, a także odpowiednich instytucji.

Leave a comment